Veelgestelde vragen - werknemer

 

Uren & salaris


Wanneer ontvang ik mijn salaris?

Dit is niet voor iedereen hetzelfde. Bij je contract krijg je een overzicht van de betaalmomenten van jouw. Wil je deze nogmaals ontvangen? Neem dan even contact op met onze Frontoffice.

 

Mijn gewerkte uren kloppen niet, wat nu?

Als de uren die zijn verwerkt niet kloppen is het goed om eerst contact op te nemen met je opdrachtgever. Deze kan je vaak beter uitleggen hoe de uren berekend worden. Kom je er niet uit, of wil je graag meer uitleg over de CAO-regelingen? Dan staan onze frontoffice medewerkers voor je klaar!

 

Krijg ik toeslagen als ik ’s avonds of in het weekend werk?

De CAO Taxivervoer kent helaas alleen toeslagen op erkende feestdagen.

 

Wanneer is er sprake van een overuur?

Overuren worden per kwartaal berekend. Er is sprake van een overuur als je in een kwartaal gemiddeld meer dan 40 uur per week werkt. Een overuur wordt uitbetaald tegen 120%.

 

 

Vakantie & ziekmelding


Hoeveel vakantiedagen heb ik?

Afhankelijk van het type contract dat je hebt, bouw je 23 of 25 vakantiedagen per jaar op, gebaseerd op een fulltime dienstverband. In je arbeidsovereenkomst kun je terugvinden hoe dit voor jou precies zit.

 

Ik wil graag vakantie opnemen, hoe doe ik dat?

Wil je een vrije dag opnemen of op vakantie? Dan overleg je dit met je opdrachtgever. Als deze je toestemming heeft gegeven kun je een e-mail sturen naar info@talent4taxi.nl. Vermeld in deze e-mail duidelijk welke dagen je vrij bent en hoeveel vakantie-uren je wilt opnemen. Wij zorgen dan voor de verdere verwerking!

 

Wanneer krijg ik mijn vakantiegeld?

Het vakantiegeld wordt jaarlijks eind mei uitgekeerd. Mocht je eerder uit dienst gaan, dan wordt je opgebouwde saldo aan vakantiegeld op dat moment uitbetaald. 

 

Ik ben ziek, waar moet ik dit melden?

Ben je ziek, dan informeer je natuurlijk zo snel mogelijk je opdrachtgever zodat zij een vervanger kunnen regelen om je werkzaamheden over te nemen. Ook stel je ons hiervan op de hoogte. Ziekmelden doe je voor 9 uur ’s ochtends. Werk je in het weekend en word je ziek? Stuur dan een e-mail naar verzuim@talent4taxi.nl en bel ons meteen even op maandagochtend.

 

 

Je contract bij Talent4Taxi


Wat is mijn opzegtermijn?

Jouw opzegtermijn is afhankelijk van je contractvorm- en duur. Je kunt dit terugvinden in je contract. Uiteraard kunnen onze Frontoffice medewerkers je hier ook meer over vertellen.

Mijn contract loopt binnenkort af, hoe gaat dit verder?

Wij streven er naar om je minimaal één maand voor afloop van je contract te informeren over het vervolg.

 

Mijn opdrachtgever heeft geen werk meer voor me. Wat kan Talent4Taxi voor me betekenen?

Gelukkig komt dit niet zo vaak voor. Maar mocht het zo zijn dat er bij je huidige opdrachtgever geen werk meer voor je is, dan gaan wij altijd kijken wat we voor je kunnen betekenen. Wij bespreken vervolgens met jou welke andere mogelijkheden we voor je hebben, bijvoorbeeld bij één van onze andere opdrachtgevers.

Het contractvervoer dat mijn opdrachtgever uitvoerde gaat naar een andere vervoerder, wat betekent dit voor mij?

In veel gevallen kun je gewoon je werkzaamheden blijven uitvoeren. De nieuwe vervoerder heeft immers ook chauffeurs nodig. Daarnaast zijn er in de CAO Taxivervoer afspraken gemaakt over het overnemen van personeel in deze situatie. De kans is dus groot dat je je baan gewoon behoudt!